woensdag 26 juni 2013

Morgenstond heeft goud in de mond

Ik ben geen ochtendmens.  Nooit geweest.  Never will be.  Wakker worden heeft bij mij zoiets als onder een virtuele bulldozer belanden, terug opgeraapt worden door de poppenhersteldienst om dan nog een schop onder mijn kont te krijgen van Gepetto himself.  And off I go in the morning.  Wel ja, toch nog net van het bed tot de zetel.  Het duurt uren voor ik een beetje aanspreekbaar ben, laat staan dat mijn bovenkamer zin krijgt om mee beginnen te werken.  Serieus, daarom was ik nooit goed in wiskunde: die lessen geven ze 's ochtends.

Eindelijk, ik heb mijn excuus gevonden, daar moet je dan eenendertig voor zijn.

Hoedanook, om de ochtend een beetje prettig te maken, moest ik dringend wat doen.




Ik bedoel, ik moest dringend wat doen.  Zeg nu zelf.  In deze chaos vindt een kat haar jongen niet terug.  Laat staan het juiste kleurtje "hide the blemish".  Nu we toch bezig zijn, het zou ook wel nice zijn om de flacon "weg met deze wallen die de Delta-werken doen verbleken" terug te vinden.




Als je het zo bekijkt, lijkt de douche misschien nog mee te vallen.  Jullie weten immers niet dat er 3 douchezepen staan (je kan er tenslotte maar ééntje tegelijk gebruiken), vier olieflesjes (same story) en dat mijn favoriete shampoo zelfs ontbreekt.  Dit ruim ik dus beter een keertje op.

Het liefst van al had ik een kastje gekocht, waar ik alles in kon opbergen.  Alleen is dit een huurhuis en zo'n kastje was me wat duur.  Als ik het bestaande meubilair verving, zou ik immers dat kastje moeten laten hangen achteraf, zodat ik geen gapend gat achterliet.

Ik ging dus op zoek naar een minder duur alternatief, dat mijn volledige collectie kon herbergen.  Toen viel mijn oog op een plankje: een houder voor schilderijen.  De naam: Ribba.  Zijn herkomst: Ikea.  Zijn lengte en kleur in dit geval: 55cm en wit. Prijs: 4,99 euro.  Ik had er al eentje (een miskoop die ik nog niet had teruggebracht).  Ik zou er in totaal vier nodig hebben, dat betekende dus een uitgave van 14,97 euro.


Erg verdrietig om het gemiste kastje ben ik niet, je krijgt immers de neiging om rommel snelsnel achter het deurtje te stoppen.  Als je alle spullen er al instopt.  Als ik dat niet consequent zou doen, waren we terug bij af.  Bovendien ben ik erg visueel ingesteld, wat ik zie vergeet ik minder, gebruik ik dus ook makkelijker.  Nope, mijn beslissing was snel genomen, dit was geen slecht alternatief.




Doordat mijn producten mooi uitgestald staan, vergeet ik niet om ze te gebruiken.  Ik gebruik bijvoorbeeld alleen nachtcrème als ik vind dat mijn gezicht droog is.  Omdat ik een visueel geheugen heb en gebruik maak van visueel uitstallen, vergeet ik niet dat ik al zonnemelk in huis heb (dus geen geld voor onnodige dubbels).  Ook voor de boodschappen is het handig, want zo zie je meteen wat bijna op is.

Zoals je ziet heb ik de grotere dingen rechts gezet op de schappen die al bestonden.  Ik heb gebruik gemaakt van enkele stevige mooie wiskey-glazen om mijn spullen in op te bergen.  Die heb ik niet gekocht, dat had ik gewoon ongebruikt staan.  Nu zie ik ze elke dag.  Verder heb ik ook al mijn spullen een beetje gegroepeerd in categorieën: spullen van mijn vriend, voetverzorging, gezichtsverzorging, haarverzorging.







Deze bokalen had ik ook staan, je kan er dergelijke vinden in allerlei huishoudwinkels.  Kleinere make-up spullen die ik niet vaak gebruik gingen in de ene bokaal, watjes in de volgende en oorstokjes in de derde.



Ook deze bokaal had ik nog.  Hij was ruim genoeg voor onze tandverzorgingsproducten.




De nieuwe cupcake-hype gaat bijna volledig aan mij voorbij.  Als je geen gluten mag eten is er weinig aan.  Ik zei wel BIJNA, want de standaards, waarop ze zulke cakes presenteren, vind ik geweldig!!  Deze kreeg ik gewoon van mijn mama.  Hij is zeker al twintig jaar oud.  Ze had hem in al die jaren nog nooit gebruikt.  Ik vind hem prachtig!!  Hij houdt wat snelle make-up en enkele haarfrutsels bij elkaar.





In de doosjes zitten spullen die minder mooi zijn.  In het bovenste doosje zitten haarklemmetjes, in het andere (dat mijn meter als cadeautje voor me maakte) zitten mini-producten die ik bij houd voor logées.  Wat in de onderste doosjes zit, verklap ik je lekker niet.  Mijn parfum heb ik ook wat gegroepeerd.  Het bovenste plankje ga ik leegmaken, want de meeste van deze producten ben ik van plan weg te geven: ik gebruik ze niet meer.















Op verschillende blogs had ik gelezen dat je een badkamer groter (hoger) kan laten lijken, door de baar waaraan het douchegordijn hangt, hoger te hangen dan de gewoonte is.  Ik had spijt, want onze baar leek in de tegels gevezen en dan kon ik deze toch moeilijk gaan weghalen, dan kwamen die lelijke boorgaten bloot.  Tot ik het lumineuze idee kreeg het zaakje eens van dichtbij te bekijken, misschien was het wel zo erg niet?  Ik viel bijna van het opstapje van plezier, toen ik ontdekte dat de baar gewoon geklemd zat.  Er waren geen vijzen aanwezig.  Tien tellen later hing het gordijn op de goeie hoogte.  Blij dat ik was.









De tassen voor de vuile was passen net in dit hoekje.  Als ze vol zijn is het toch tijd om een machine te draaien, dus het geeft niet dat we de derde zak voor kleur moesten opgeven.











Alle voorraad voor badkamerspullen zit samen in een doos.  Als ik iets nodig heb uit de voorraad, hoef ik alleen die doos te nemen.  Of het zit er in, of we hebben het niet.  Dit systeem beperkt het zoeken in het kastje aanzienlijk.  Bukken is een probleem voor mij, dus ik had dit liever vermeden, maar je kan nu eenmaal onmogelijk alles op ooghoogte uitstallen.  Een uitschuiflade zou het makkelijker maken, voorlopig echter zal dit het moeten doen.




Deze zeep kreeg ik als nieuwjaarsgeschenk.  Al ruikt ze erg lekker, ik gebruik liever vloeibare zeep.  Daarom heb ik ze tussen mijn handdoeken gelegd, nu ruikt de hele kast heerlijk.









Voila, dit was de badkamer.  Ik hoop dat je enkele leuke opbergideetjes hebt gezien en dat je gemotiveerd bent om zelf aan de slag te gaan.

Hoe berg jij de boel op?

Groetjes


Eshe



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten